Höstens Elitlammskurser

Du kan lära dig mer om Elitlamm Avel & Produktion hemifrån framför din egen dator. Svenska Fåravelsförbundet erbjuder tre olika utbildningar i Elitlamms program Avel & Produktion. Utbildningen genomförs i digitala verktyget Teams. Kursledare är Titti Strömne, husdjursagronom och lammrådgivare verksam inom egna företaget Glada Fåret. Titti är även rekommenderad Elitlammsutbildare.

Missa inte chansen att gå Elitlammkurs utan att behöva resa hemifrån. Har du funderingar kring kurserna, så välkommen att kontakta Elitlamm Support eller kursledare Titti Strömne.

Fokus på Avel i Elitlamm

Nytt för hösten är en kurs med fokus på Avel! Använder du Elitlamm Avel & Produktion och vill undersöka vilka funktioner du har nytta av i ditt avelsarbete? Vi tittar bland annat på anpassade djurlistor, testa släktskap och avelskompassen. Den här kursen är bra att ha inför inköp av avelsdjur, vid urval av egna livdjur, för att sätta avelsmål och för att se besättningens utveckling.

• Torsdag 23 september 19.30-20.30
  • Tisdag 28 september 19.30-20.30

Kom-i gång med Elitlamm Avel & Produktion

Den grundläggande kursen Kom i gång med Elitlamm Avel & Produktion lämpar sig för dig som precis börjat med Avel & Produktion. Under en timme guidar Titti dig igenom grunderna i programmet.

• Tisdag 9 nov 19.30-20.30
  • Torsdag 11 nov 19.30-20.30

Fokus på Elitlamm Avel & Produktion – Uppföljning

För dig som känner att du har koll på grunderna i Avel & Produktion erbjuder vi en timme med Fokus på Elitlamm Avel & Produktion – Uppföljning. Det är en kurs som ger dig kunskap och tips om hur du kan få ut bra statistik och underlag som gör det lättare att ta kloka och välgrundade beslut kring din fårhållning. Vad gömmer sig bakom begrepp som Gårdsfacit, Uppfödningsanalys, Hull och Tillväxt. Följ med på en timmes utforskning kring vad Elitlamm kan ge tillbaka för statistik grundat på vad du registrerat.

• Tisdag 16 nov 19.30-20.30
  • Torsdag 18 nov 19.30-20.30

Kurskostnad: 250 kr + moms per uppkoppling

Läs mer och anmäl dig via Elitlamms hemsida.

Svenska Fåravelsförbundet och Elitlamm önskar alla välkomna!

Foto Olle Strömne