Premiär för Fårhälsoprogrammet

I dagarna har vårt nya verktyg Fårhälsoprogrammet (FHP) släppts till sina första användare.

Fårhälsoprogrammet vänder sig till dig som vill sätta ett förebyggande hälsoarbete, ett gott management och en hög biosäkerhet i fokus för att få en friskare besättning som presterar bättre. Här kan du styra och följa upp produktionen, hälsoläget och biosäkerheten och sätta upp mål för de viktigaste faktorerna i en lammproduktion med hög kvalitet.

FHP är webbaserat och hämtar dina uppgifter från Elitlamm om du använder detta och om du inte gör det kan du registrera dina uppgifter manuellt. Fårhälsoprogrammet ägs av Fåravelsförbundet medan driften sköts av Fårhälsovården.

SF´s Benny Averpil;
FHP är ett verktyg som vi har saknat inom lammproduktionen och som andra djurslag har. Vi har studerat andra program – även internationella men framförallt tänkt nytt utifrån vad vi behöver. FHP är lätt att arbeta med och har en enkel logik och stilren design. Vi ligger nu i framkant av utvecklingen med ett modernt och kraftfullt verktyg för att fokusera på en lammproduktion med hög kvalitet.

Gå med i FHP – det ger dig förutsättningar för ett bättre resultat.

Till Fårhälsoprogrammet ››