SF söker en redovisningsassistent

Svenska Fåravelsförbundet (SF) är en intresse- och näringslivsorganisation för Sveriges fårföretagare. Föreningen har 24 länsföreningar och idag ca 2700 medlemmar. Ett stort antal av landets får finns i företag som drivs av medlemmar i Svenska Fåravelsförbundet.

Vår verksamhet växer och vi behöver ytterligare hjälp med vår ekonomifunktion. Därför söker vi dig som kan arbeta på uppdrag åt SF med bland annat fakturering och ekonomiuppföljning.

Förutom SFs verksamhet så sköter vi fakturering och kundkontakter åt vår samarbetspartner Elitlamm AB. Våra medlemmar och kunder är fårägare, vilka vi servar med olika branschaktiviteter samt avels- och managementprogrammet Elitlamm.

Vi söker dig som är egenföretagare och innehar F-skatt. Du ska sköta administration, ha redovisningskompetens och erfarenhet av fakturering. Vi har en redovisningsbyrå som sköter vår bokföring, så uppdraget består av att sköta fakturering, kundkontakter i samband med faktureringen samt övriga fakturafrågor från våra kunder. Ordning och reda är viktigt för oss.

Vi ser gärna att du har en utbildning inom ekonomi eller har tillfört dig erfarenheter och kunskaper på annat sätt. Har du dessutom erfarenhet av att arbeta i bokföringsprogrammet Fortnox är det extra meriterande. Du arbetar hemifrån, men är en viktig del i det team som är kopplat till vår verksamhet. Du är noggrann, effektiv, flexibel och har lätt för att samarbeta. Vi ser gärna att du är fårägare med kännedom och intresse för fårnäringen.

Arbetet omfattar ca 6-8 timmar per vecka fördelat på årsbasis, där det vissa veckor blir mer och andra mindre.

Ort: Du kommer vara placerad i ditt hem
Sista ansökningsdag: 2022-01-03

Skicka din ansökan med meriter, CV etc. till:
Ordförande Gudrun Haglund-Eriksson
Epost: gudrun@faravelsforbundet.com

För frågor om tjänsten kontakta:
Ekonomiansvarig Anna Törnfelt
Epost: anna.tornfelt@faravelsforbundet.com

Välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss kontakt från rekryteringsföretag.