Välkommen till digital Årsstämma lördag den 8 maj kl 9-13.30!

Då pandemin behåller sitt grepp planerar förbundet även i år för en digital förbundsstämma. Vi kompletterar de traditionella stämmoförhandlingarna med intressanta föreläsare och en av Sveriges roligaste underhållare!

Stämmoförhandlingar på traditionellt vis.

Fåravelsförbundets stämma stakar ut vår framtida väg. Bland annat ska det väljas in två nya styrelsemedlemmar och fyra motioner ska behandlas (läs dessa i kommande Fårskötsel). Var med och påverka förbundets framtid, alla medlemmar har yttranderätt!

Föredragshållare

• Jens Berggren är LRF:s hållbarhetsexpert. Han presenterar många ögonöppnande sanningar. Detta knyter också an till vår välbesökta digitala medlemskväll i februari.
  • Ing-Marie Jirhed jobbar med LRF:s projekt Mer mat – fler jobb. Den som står i begrepp att satsa på lammproduktion kan genom projektet få hjälp med företagsanalys och kompetensutveckling i behändigt format.
  • Isabell Moretti från Svenskt Kött berättar om hur man jobbar för att marknadsföra svenska mervärden i allmänhet och svenskt lammkött i synnerhet.
  • Landshypotek berättar om hur man kan finansiera sina investeringar i sitt lammföretag. En kort film kommer också att visas.

Årets underhållare – Jacke Sjödin!

Missa inte denna trevliga underhållare, som med sina underfundiga texter både roar och oroar. Få kan som Jacke sammanfatta tidens trender i en hurtig låt med klurig text. Jacke har lovat att skriva en alldeles egen låt till oss fårbönder. Det blir riktigt spännande och nåt att se fram emot. Läs mer om Jacke på www.jackesjodin.se.

Komplett program med tider kommer när vi närmar oss. Stämmohandlingar kommer att kunna hämtas via hemsidan, alla som anmäler sig får en kod för att få tillgång till sidan där dokumenten kan hämtas.

Årets Fårföretagare och SFs Speciella Pris

Årets pristagare tillkännages på Stämman.

Du som medlem är välkommen!

Anmäl dig som deltagare i stämman till Britta. Ange den e-postadress dit anslutningslänk till stämman och kod till stämmohandlingar ska skickas.

Vi behöver din anmälan via e-post senast tisdag den 4 maj.
Senast torsdag den 6 maj före lunch ska du som medlemsdeltagare ha fått Teams-länken till din e-post.
Om så inte skett så måste du omedelbums höra av dig med ett mail till hemsidan@faravelsforbundet.com, så att vi kan skicka länken igen på fredag före kl 12.

Stämman kommer att genomföras i Microsoft Teams.  För att delta behöver man en dator, surfplatta eller smart telefon. Man behöver inte ladda ladda ner något program om man använder dator, men vi rekommenderar att man ändå gör det för smidigare och bättre funktion. På telefon och platta använder man appen Teams som är gratis, ladda ner den i förväg.

Vi tackar Stämmans sponsorer!

Guldsponsorer

Silversponsorer