Fårsverige togs emot i riksdagen

Efter dagens demonstrationer för bättre rovdjurskontroll lämnades namninsamlingar med underskrifter från närmare 5000 personer och kravlistor över till politiker i riksdagshuset.

Åtta politiker tog i dag, torsdag, emot representanter för Fårsverige i riksdagshuset. På plats var bland annat Gudrun Haglund-Eriksson, ordförande för Svenska fåravelsförbundet och Martina Hallström, den som startade namninsamlingen ”Skyddsjakt på Sjundareviret nu”.

”Hämmar tillväxt och framtidstro”

Svenska Fåravelsförbundets ordförande var först med att tala.
– Vi ser med jättestor oro att de beslut som ni tagit här i riksdag och regering inte efterlevs. Att enskilda tjänstemän tillåts driva igenom beslut som går tvärt emot de politiska målen. Det här skapar en stor osäkerhet bland fårägarna som hämmar både tillväxten, framtidstron och ligger som en död hand över hela landsbygden, sa Gudrun Haglund-Eriksson

Hela artikeln
Land Lantbruk: Fårsverige togs emot i riksdagen ››