Annonser

Svenska Fåravelsförbundets annonstorg här på hemsidan är till för annonser som har med får och lammproduktion att göra. Annonsering är gratis och gäller för annonser ”på gårdsnivå”.

Säljarens och köparens ansvar

• Det är alltid säljarens ansvar att lämna korrekta uppgifter.
  • Som köpare är det viktigt att du efterfrågar dokumentation av djurens hälsostatus och härstamning, se kom-ihåg-lista vid livdjursköp.
  • SF har inte kontrollerat djur eller uppgifter som lämnas i annonserna.

Vill du lägga ut en annons?

För att kunna lägga in en annons måste du registrera dig. Det är kostnadsfritt.
Klicka här för att skapa ett användarkonto ›

Logga in, om du redan har ett konto. (I samband med att hemsidan gjordes om vintern 2021 togs gamla användarkonton bort, så om du haft ett konto på ”gamla hemsidan” behöver du skapa ett nytt.)

Annonsen skapas via menyvalet Ads. För instuktioner, se menyvalet Adminpanel.

Din annons publiceras inte direkt, men webbredaktören godkänner annonser löpande. Vi behöver göra så på grund av spam-annonsörer.

• Finullsfår köpes

Vi vill köpa 10-15 finullstackor, helst tacklamm eller unga tackor. MV 3 status och med i elitlamm. Vi bor i norra Bohuslän så helst inom rimligt avstånd (Bohuslän, Halland, Dalsland, Västra Götaland). Vill ha dem senast under aug/sep, så kan vara att boka upp livdjur som är födda nu under våren för senare hämtning. Vi söker även en finullsbagge, naturligtvis inte släkt med tackorna vi söker, så kan vara från samma besättning men annan linje, eller från en annan besättning. Baggen hämtar vi gärna så snart som möjligt, då vi behöver sällskap på betet till vår nuvarande bagge.

Bovallstrand Kontakta: Niklas Christensson Tel:070-6599707 E-post:niklas.christensson@hotmail.com