Hur skaffar du dig kunskap om bete?

EU-projektet Grazing4AgroEcology gör en studie för att bättre förstå hur aktuell information om betesskötsel bäst kan nå bönder med betesdjur och andra intresserade. Fyll gärna i frågeformuläret angående vilka kommunikationsverktyg du använder för att skaffa dig kunskap om bete.

Svara på enkäten här

Deltagande i studien är anonymt. Frågorna tar cirka 8 minuter att besvara. Svaren kommer att bearbetas och tolkas för vetenskapliga ändamål. Sista svarsdag är 3 februari. Läs mer om projektet nedan.

Om du har några frågor om studien eller om de uppgifter vi behöver, vänligen kontakta Nilla Nilsdotter-Linde, nilla.nilsdotter-linde@slu.se eller Linda af Geijersstam, linda.af.geijersstam@gmail.com.

Grazing4AgroEcology-teamet tackar dig som deltar i denna undersökning!

Om Grazing4AgroEcology (G4AE)

Grazing4AgroEcology (G4AE) är ett EU-finansierat projekt för att stödja lantbrukare i betesbaserad djurhållning. G4AE kommer att pågå i tre och ett halvt år (september 2022–februari 2026) med deltagare från åtta EU-länder. I projektet tar vi fram goda exempel som förmedlas med faktablad, nyhetsbrev, videos m.m. Olika grupper av lantbrukare och branschfolk får möjlighet att delta i nätverkande och utbyte nationellt och internationellt samt ta del av expertmöten, seminarier, webinarier och läromedel. Centralt i projektet för svensk del är femton utvalda samarbetsgårdar (partner farms) som representerar hela Sverige samt olika produktionsinriktningar och intresseområden. Unga lantbrukare är en viktig målgrupp för projektet. En utvald grupp kommer att få möjlighet att delta i diskussionsmöten om bete och att vara med på expertmöten utomlands. Vill du vara med och forma framtidens livsmedelsproduktion inom ramen för detta projekt kan du kontakta våra nationella partners inom Sveriges lantbruksuniversitet eller Svenska Vallföreningen.

Foto Jonas Karlsson