Välkommen till digital medlemsträff: TEMA DJUROMSORG

Onsdag den 29 november 2023 kl 19.00 är det dags, vi ses digitalt för att prata djuromsorg och får. Varmt välkommen att koppla upp dig, väg till länken finns nedan.

Svenska Fåravelsförbundet bjuder in till digital medlemsträff. Den här gången samlas vi kring det alltid aktuella ämnet, djuromsorg.

Hur agerar vi på bästa sätt som fårhållare, hur mår våra får egentligen, och hur kan vi som fårhållare agera förebyggande både i vår egen besättning och som stöd till kollegor? Och när det uppstår problem, vad gör vi då och hur kan vi stötta i svåra lägen?

Vi lyssnar till följande föreläsare och välkomnar varmt en dialog.

• Välkomna och inledning, Gudrun Haglund Eriksson, ordförande i SF
  • LRF och branschernas gemensamma arbete kring djuromsorgsfrågor, Alexandra Jeremiasson, LRF
  • Hur mår våra får, vi får information om resultaten av djurskyddskontrollerna på svenska fårgårdar, Alexandra Jeremiasson, LRF
  • LRFs omsorgsgrupper, vad är det och hur arbetar man i grupperna? Håkan Johansson, LRF
  • Hur jobbar vi tillsammans för god djuromsorg på våra fårgårdar? Matilda Andersson, ordförande i Svenska Fårklipparförbundet
  • Summering och avslut, Gudrun Haglund Eriksson

Välkommen att delta och vara med och diskutera hur vi på bästa kan arbeta för god djuromsorg i fårsverige.

Länk till medlemsträffen

Ingen anmälan behövs.

En inbjudan med länk till mötet gick den 21 november ut till alla medlemmar via epost.

Länken finns även här. Lösenordet är samma som till veckobreven.

Varmt välkomna!