Rådgivning och workshops för primärproducenter

Under hösten finns det möjlighet att få subventionerad rådgivning under ca 18 timmar för att utveckla sig själv som företagare och få hjälp att framtidssäkra sitt företag.

Rådgivningen är fokuserad på att stärka företaget och företagaren, men innehåller inte produktionsrådgivning i form av ex uppfödningsrekommendationer. Jordbruksverket står för 70 % av kostnaderna och bakom rådgivningsprogrammen står Gro.

Låter det som något för dig? Fundera inte för länge, antalet platser är begränsat.

Programmet finns i tre former:

• Att helt jobba med en individuell rådgivare digitalt alla timmarna utifrån de frågeställningar om affärsmodell, ledarskap eller andra utmaningar som man har inom affärsutveckling.
  • Att jobba med en individuell rådgivare digitalt och att kombinera detta med att digitalt delta på workshops. Minst 3 workshops och max 5 st. Höstens workshops presenteras här.
  • Att gå in i ett program med upplägg fokuserat på riskhantering/beredskap i företaget även detta digitalt med mix av individuell rådgivning och workshops.

Alla uppläggen är på lika många timmar totalt och har skräddarsytts utifrån önskemål som framkommit av andra deltagare.

Gro Handlingskraft – Utvecklande rådgivning för dig som är primärproducent, helt efter dina önskemål

Programmet Gro Handlingskraft erbjuder rådgivning till dig som är primärproducent och vill framtidssäkra ditt företagande. Framgångsfaktorn i vårt rådgivningskoncept är att vi som rådgivare utgår helt från de mål du som företagare sätter upp och hjälper dig att nå dem. Vill du identifiera nya kunder så hjälper vi till att göra en kundkartläggning och analys. Vill du söka stöd och bidrag men är osäker på vad som finns i finansieringsväg så stöttar vi dig i det. Behöver du se över din lönsamhet eller organisera effektivt så stöttar vi dig på den resan. Det är ditt företag och dina drivkrafter som företagare som sätter riktningen; vi stöttar med verktygen. Läs mer om Gro Handlingskraft.

Gro Handlingskraft – Tema Beredskap

De senaste årens globala turbulens – med krig, pandemi och skenande elpriser för att nämna några fenomen – har gjort den egna sårbarheten tydlig för många. Vad gör jag om det ena eller det andra händer? Hur mycket behöver jag klara på egen hand? Och kanske den viktigaste frågan: hur gör jag då det? Ett program som gör dig beredd, läs mer här.

Läs mer om Gro på www.gromentor.se och ta kontakt med Birgitta om det finns frågor!
Birgitta Olsson birgitta@gromentor.se

Foto Britta Wendelius