Baggauktion Mälardalen nöjda med den digitala auktionen

Baggauktion Mälardalen var först ut av alla auktioner, att genomföras helt digitalt. Samarbete inleddes därför i början av juli med Boskapstorget.
Efter många funderingar och annorlunda beslut, kom så auktionen i onsdags kväll. Vi valde kvällstid, enär auktionen hölls på en vardag. Vi hade i år fått in flera bra baggar till vår auktion, vilket gladde oss oerhört. Priserna blev högre än förut. Högsta pris 40.000 kr för en bagge med full pott på 35 p.
Näst högsta priset 20.000 kr gick till en baggbroder i samma besättning. Vi grattar naturligtvis Kerstin Gustavsson utanför Strängnäs som i år kammade hem storkovan med sina två baggar utav totalt fyra i besättningen. Nöjda säljare kan även Norrkärrs gård utanför Flen liksom Udden utanför Skinnskatteberg vara, med 18.000 kr för sina baggar.
Fem äldre baggar päls, såldes för ett medelpris av 8.500 kr.
15 st bagglamm päls, såldes för ett medelpris på 11.830 kr.
Två pälsbagglamm osålda och två Leicesterbagglamm förblev också osålda. Två baggar utgick före auktionen.
Hur fortsättningen av vår auktion kommer bli, vet vi inte, men ett är säkert, vi är nöjda med årets digitala form med hjälp av Boskapstorget. Många uttryckte att det var ett kul och spännande sätt att köpa bagge på.
Text Barbro Nord, Baggauktion Mälardalen
Läs mer: Så gick Mälardalens digitala auktion ››
Malardalen2020
Ett collage av bilder från baggarnas presentationer på Boskapstorget.