Beställ trycksaker

Webbshop – vi har ett antal trycksaker som det är möjligt att beställa.
Betalning via Swish.

Beställ genom att maila Åsa Holmqvist och ange vad du vill beställa. Ange vilken adress trycksakerna ska skickas till och om du är medlem eller inte. Åsa meddelar Swish-numret, och skickar det du beställt när betalningen förts över.
Åsas adress är: asa@faravelsforbundet.com

Beställer man många ex av trycksaker tillkommer faktisk fraktkostnad.

Foldrar Svenska Fåravelsförbundet och Elitlamm

Foldrarna passar bra att dela ut vid träffar och att sticka i handen på livdjursköpare och fårkompisar. Sprid dem gärna!

Beställ kostnadsfritt.

Bokmärke om ullens egenskaper

Det finns en ny upplaga av vårt bokmärke om ull, som passar bra att dela ut i samband med aktiviteter.

Fårfickboken

För anteckningar om betäckning, lamning mm. Det finns två varianter, vitt eller grått får på omslaget, innehållet är samma.

Pris för medlem 100 kr ink porto.
Är man ännu ej medlem 150 kr ink porto.

Seminkatalog 2022

Seminbaggar 2022 finns i begränsad upplaga i tryckt form. Snygg och bläddervänlig, på blankt papper.

Katalogen skickas mot fraktkostnad (ca 70 kr).

Ull och skinn – vägen till mervärde

En liten bok på 30 sidor med mjukt omslag som beskriver hur man sköter sina får för att skapa förutsättningar för att ta vara på ull och skinn, och allt om hur man hanterar ullen och skinnen för ett bra resultat.

Pris för medlem 80 kr ink porto. Obs, endast ett fåtal tryckta exemplar kvar.
Är man ännu ej medlem 120 kr ink porto.
Ull och skinn – vägen till mervärde kan även hämtas gratis i pdf-format.

Ull – Skörd och Hantering

Ett informationshäfte om hur man producerar en bra ull som är attraktiv för industrin och andra ullköpare.

Pris för medlem 80 kr ink porto. Obs, endast ett fåtal tryckta exemplar kvar.
Är man ännu ej medlem 120 kr ink porto.
Läs mer här, där häftet även hämtas gratis i pdf-format.

Boken Stängsling mot stora rovdjur

En bok på 127 sidor med mjuk pärm. Tryckåret är 2014, men innehållet är fortfarande aktuellt. Boken kan även hämtas gratis som pdf, men föredrar man en riktig bok finns den här.

Pris för medlem 100 kr ink porto.
Är man ännu ej medlem 200 kr ink porto.
Större bild ››

Avelsvärdering och BLUP