dunderWOOL toppar listan över Sveriges snabbast växande e-handelsbutiker

Betalningsföretaget Payson har kartlagt 2364 e-butiker och framställt en lista över de 100 e-butiker som haft störst procentuell omsättningsökning under det senaste året.

Högst på listan stod ullföretaget dunderWOOL från Tollered som ökade sin tillväxt med hela 11 300 procent.

Hela listan finns på Dagens Handels hemsida ››

dunderWOOL beskriver sin verksamhet
dunderWOOL™ föddes under 2015 ur tanken om att vi vill ta tillvara på all den naturliga, ofta grövre och tåligare ullen som inte kommer till användning inom möbel- och modeindustrin. Men även att vi behöver plastbanta i alla våra barns vistelsemiljöer där det finns mycket olika typer av inredning, leksaker och madrasser av plast.

Vi såg och ser nu ett stort behov av naturligare produkter på marknaden och ull är enligt oss underrepresenterat – detta naturliga supermaterials egenskaper gör det till ett perfekt material i det moderna, kemikaliefria hemmet, förskolan och skolan. Vi vill värna om nästa generations hälsa och kunskap om miljö och material med våra produkter, för en framtid som blickar tillbaka på dåtidens naturliga metoder.

Mer om företaget här ››