Förbundsstämma och lammriksdag i Tranås

Jönköpings Läns Fåravelsförening hälsar välkommen till årets stämma och lammriksdag på Badhotellet i Tranås 12–13 maj.

På fredagen 12 maj kommer förbundsstämman att hållas. Stämman inleds med lunch klockan 12, sedan är det sedvanliga stämmoförhandlingar under eftermiddagen. På kvällen bjuder Jönköpings Läns Fåravelsförening på en 3-rätters middag för dem som deltar på stämman och lammriksdagen. Det blir även dans under kvällen.

På lördagen 13 maj är det lammriksdag med olika föreläsare, där det gemensamma ämnet för dagen kommer att vara avel. Ämnet avel är planerat utifrån att alla fårbesättningar ska ha nytta av föredragen oavsett om man avlar på päls, ull eller kött. Under dagen kommer det även finnas möjlighet att göra studiebesök hos både Tranås Skinnberedning och Donnia Skinn.

Flera av våra sponsorer kommer att vara på plats med sina produkter och tjänster för att diskutera och prata med stämmans deltagare. Det kommer att finnas gott om tid för deltagarna att besöka utställarna och knyta kontakter med andra lammproducenter från stora delar av Sverige.

Vi avslutar dagen med eftermiddagsfika vid halvfyra-tiden.

Presentation av föreläsarna och ett detaljerat program kommer.

Om du har frågor kring lammriksdagen kontaktar du Patrik Jönsson, hogagarde@telia.com.

Så mycket kostar det att vara med

• Helpension del i dubbelrum, pris/person 2600 kr
  • Helpension i enkelrum, pris/person 3000 kr

Helpension 12–13 maj inkluderar: Logi med frukost, lunch båda dagarna, förmiddags- och eftermiddagsfika, fri tillgång till gym och SPA-avdelningen med bad, bastu och relax. Den 3-rättersmiddag som serveras under stämman bjuder Jönköpings Läns Fåravelsförening på.

• Dagpaket 13/5, pris/person 765 kr

Dagpaket 13/5 inkluderar: Lunch, förmiddags- och eftermiddagsfika.

Så här anmäler du dig

Kontakta Badhotellet för att anmäla dig och för att boka boende. Anmälan till Badhotellet gäller även dig som bara vill vara med under dagen 13/5. Betalning görs direkt till hotellet, antingen med kort eller Swish.

Vid anmälan uppger du eventuella allergier och specialkost.

Anmäl dig senast 28 april.

Telefonnummer till Badhotellet: 0140 462 00

Mejladress till Badhotellet: info@badhotellet.com

Mer om Badhotellet, gym, SPA-avdelningen och behandlingar går att läsa på deras hemsida.

Anmälan av lokal- och rasföreningars representanter till stämmofullmäktige

Lokalföreningar anmäler sina delegater via funktionärsrapporten som styrelsen skickar till erica.lindberg@faravelsforbundet.com efter genomfört årsmöte.

Rasföreningar anmäler sina delegater via funktionärsrapport eller ett meddelande till erica.lindberg@faravelsforbundet.com.

Stämmopaket/boende bokar och betalar stämmans delegater själva via Badhotellet.

Ordförandekonferens innan stämman

Förbundsstyrelsen inbjuder representanter från alla ras- och distriktsföreningar till en träff före fredagens stämma kl 10. På agendan står att lyfta önskemål från distrikt och förbund för ett bättre samarbete och en ökande medlemsvärvning. Ta med era frågor och förslag och lägg fram dem direkt till förbundsstyrelsen.

Fika finns tillgängligt från 09.30.

Välkomna önskar förbundsstyrelsen!

Bild från förra årets stämma i Vadstena. Vi hoppas att det blir minst lika många som tar sig till Tranås i år. Foto: Einar de Wit

Översta bilden foto Badhotellet.

Tack till stämmans och lammriksdagens sponsorer

Guldsponsorer

Silversponsorer