Hämta slaktdata från KLS Ugglarps direkt in i Elitlamm

Äntligen! Nu kan du som slaktar hos KLS Ugglarps få slaktdata direkt in i Elitlamm. Vi har under vintern arbetat fram en lösning tillsammans med KLS Ugglarps.

Du som använder Fritid eller Avel & Produktion hittar sidan Slaktresultat från KLSU under menyn Slakt > Registrera slaktresultat. I Elitlamm kan du koppla ihop din besättning med slakteriet och varje gång du har slaktat finns slaktdata tillgängligt att hämta direkt in i Elitlamm. Komplett slaktdata, inklusive pris, finns tillgänglig att hämta i Elitlamm på onsdagen efter slaktveckan.

Vårhälsningar från Elitlamm!

Om KLS Ugglarps

Vi är glada för samarbetet med KLS Ugglarps och här presenterar de sig och sin verksamhet.

KLS Ugglarps är ett dotterbolag i Danish Crown Group som är ett av de ledande köttföretagen i Europa med en omsättning på ca 80 miljarder. Inom KLS Ugglarps finns det en lång tradition av att producera svenskt kvalitetskött. Med ett stort fokus på hållbar produktion utvecklar vi unika koncept i samklang med våra kunder.

Genom ett långsiktigt samarbete med våra leverantörer skapar vi en lönsam, effektiv och hållbar värdekedja. KLS Ugglarps bedriver idag verksamhet på sex orter i Sverige och äger även två charkuterifabriker.

Företaget har en tydlig uttalad svensk profil där 100% av allt kött kommer från svenska djur och en svensk produktion. Företaget sysselsätter idag cirka 1 500 personer och omsätter 5 miljarder kronor. KLS Ugglarps ser stora möjligheter för svenskt lamm- och fårkött och siktar på en fortsatt ökad slakt av lamm och får. Nya leverantörer som vill vara en del av den utvecklingen är varmt välkomna!