Hur ökar vi svensk lammköttsproduktion? Agroväst, i samverkan med Svenska Fåravelsförbundet, bjuder in till en workshop.

NÄR: 24 september 2024 kl. 10.00-15.00
VAR: LRF:s huvudkontor, Franzéngatan 1B 105 33 Stockholm
Anmälan: till Oskar Reineling, Agroväst, via oskar.reineling@agrovast.se

Marknadsandelen är idag under 30%, samtidigt som ämnen som beredskap och självförsörjningsgrad står högt på agendan i samhället. De yttre förutsättningarna är goda för att svensk lammköttsproduktion ska kunna öka sin marknadsandel. Men vi behöver synka våra insatser i värdekedjan för att gemensamt lyckas med detta.

Agroväst, i samverkan med Svenska Fåravelsförbundet, bjuder därför in till en workshop. Syftet är att samla alla led i värdekedjan kring svensk lammproduktion: representanter för lammproducenter, slakt, handel, rådgivning, branschorganisationer, forskning och unga lantbrukare.

Processledare Lennart Bjurström kommer att guida oss genom workshopen.

Målet är

• att forma ett gemensamt produktionsmål och en gemensam målbild för svensk lammköttsproduktion.
  • att enas om vad var och en ska göra för att vi med gemensamma krafter ska nå en ökad svensk lammproduktion.

Ingen ersättning för resa eller deltagande utgår. Agroväst bjuder på fika och lunch under dagen.

OBS! Begränsat antal platser, först till kvarn gäller.

Välkommen att delta med din kunskap och kompetens!

Foto överst: Thomas Eriksson