Nyheter från Arena Svensk Ull

Nyheter saxade ur Arena Svensk Ulls nyhetsbrev:

Den 2:a december fick Arenan besked om finansiering från Västa Götaland. Dessa medel innebär att vi kommer att kunna börja bygga organisationen som ska värva fler medlemmar samt påbörja arbetet med att skapa verksamhet och medlemsnytta, utifrån verksamhetsplanen. Som ett resultat av finansieringen har vi också möjlighet att anställa en Verksamhetsledare, starta upp föreningens kansli, få igång hemsida, skapa varumärke- och kommunikationsplattform. Mycket att göra med andra ord!

Under hösten har Arenan skickat in flera ansökningar om projektstöd för uppbyggnaden av organisationen samt uppstarten av verksamheten. Vi har fått positiva besked på vår ansökan till Jordbruksverket att starta arbetet med insamling, logistik, klassificering och försäljning av svensk ull. Beslutet kommer dock att dröja en bit in på 2023.

En arbetsgrupp bestående av styrelsen och Kent Johansson, som tidigare medverkat i förstudien, har sammanställt ett förslag till verksamhetsplan som arenans medlemmar nu ska ta ställning till. I dagsläget har 17 medlemmar ansökt och beviljats medlemskap i Föreningen.

Kontakt

Arenans nuvarande sätt att kommunicera är via infomailen, har ni frågor eller idéer så hör av er till info@ullarenan.se. Förhoppningen är att skapa en mer organiserad digital mötesplats under nästa år.