Succé för eposttävlingen!

forbundsnytt

I början av sommaren utlyste Fåravelsförbundet en tävling om vilka lokalavdelningar som kunde samla in flest e-postadresser från medlemmarna, detta för att skapa en bättre kommunikation med medlemmarna. Utfallet har blivit över förväntan!

Text Maria Edman, Ekonomiansvarig SF

Jag vill börja med att tacka alla er därute. Tack till alla er som har samlat in e-postadresserna. Och tack till alla er som har delat med er av e-postadresser och nu kan få både veckobrev och annan information, till exempel från den egna lokalavdelningen, i er mailkorg.

För att ni ska förstå vilken enorm insatts det gjorts så kommer här en hel hög med siffror.

• När jag skickade ut medlemslistorna första gången runt den 15 maj
  • Så saknade vi epostadresser till 733 medlemmar
  • Det i sin tur innebar att 31% av våra medlemmar fick inte veckobrevet
  • Endast 5 lokalföreningar hade över 80%

När vi var framme vid den 1 oktober och samtliga rapporteringar var inlagda så blev resultat så här istället

• Nu saknas det 307 epostadresser
  • Vi når 87% av alla medlemmar med vårt veckobrev
  • Det är 7 lokalföreningar som ligger under 80%
  • Hos 13 av 24 lokalföreningar så saknas det endast 10 e-postadresser eller mindre

Så jag hoppas att ni alla nås av mina applåder för ett fantastiskt jobb.

winners

Alla är vinnare. Fler e-postsdresser spar pengar som kan gå till roligare aktiviteter än porto. Här sex extra mycket vinnare flankerade av Maria Edman från förbundsstyrelsen: Christer Karlsson (Blekinge), Jenny Karlsson (Västmanland), Jessika Wirblad (Södra Kalmar), Birgitta Hansson (Örebro), Lena Lindberg (Dalarna), Karin Ericson (Södermanland). Foto Britta Wendelius

Hur gick det i tävlingen då? Jo, vi fick två lokalföreningar som nådde 100% och det var Blekinge och Västmanland. Faktiskt vill jag ge Blekinge en liten extra eloge. De hade e-postadresser till 58,5% av sina medlemmar när vi började och nådde nu 100%. Så ett stort grattis till vinnarna som blev två!

De sex lokalavdelningar som lyckades bäst får dela på prispengarna på sammanlagt 27 500 kr. Grattis!

De tio bästa lokalföreningarna och hur stor andel epostadresser de har i sin medlemslista:
Blekinge, 100 %
Västmanland, 100 %
Södra Kalmar, 98,6 %
Örebro, 97,6 %
Dalarna, 97,3 %
Södermanland, 97,1 %
Norra Älvsborg, 96,5 %
Gotland, 95,8 %
Norrbotten, 93,5 %
Halland, 93,2 %

PS. Om din epostadress inte finns i vårt register, meddela den gärna till sekreterare@faravelsforbundet.com.