Välkommen att fira 100-årsjubileum med oss

Den 20–21 maj 2017 i Sunne i Värmland blir det
Lammriksdag och firande av Svenska Fåravelsförbundets 100-årsjubileum!

Svenska Fåravelsförbundet fyller 100 år 2017 och det vill vi fira tillsammans med dig! Vi planerar ett späckat program och hela Sveriges lammnäring och personer viktiga för oss finns på plats.

Lammriksdag 2017 går av stapeln på Selma Spa, Värmland. Förutom själva stämman hålls flera spännande seminarier. Bl.a. kommer Tina Thörner, bondtös från Värmland och känd från rally och TV att hålla inspirationsföredrag ”Navigera rätt och vinn” som riktar sig mot branscher som jobbar under ständig press och behöver hitta ännu mer kraft och energi. Ingen går oberörd efter att ha lyssnat på Tina! Mer om programmet i kommande nummer av Fårskötsel!

På lördag kväll blir det festlig 100-års jubileumsmiddag med utsikt över sjön Fryken och dans till ett genuint värmlandsband!
Dagen före stämman finns möjligheta att göra studiebesök på gårdar i närområdet!

Arrangörer av 2017 års stämma är Svenska Fåravelsförbundets i samarbete med Värmlands Fåravelsförening och Fårprojektet i Värmland.

Välkommen – boka in 20–21 maj 2017 redan nu!

logga_s