Välkommen till en digital medlemsträff! TEMA: SEMIN

Torsdag 22 april kl 18.30-21

En medlemsträff för nyfikna, nybörjare, erfarna och vetgiriga; alla är välkomna och ta med era frågor om semin! Kvällens moderator är Britta Wendelius.

• Anna Törnfelt presenterar den kommande seminsäsongen.
  • Magnus Håård delar med sig av resultat och slutsatser från 7 års seminverksamhet i SFs regi.
  • Emelie Larsdotter om årets kurser för nybörjare och ERFA-träffar för erfarna.

• Annette Westerberg delar med sig av erfarenheter och tankar.
  • Anna Törnfelt om avelsplanering i en seminbesättning – en värld av möjligheter öppnar sig.

• Är tiden inne för konceptet slutna avelsbesättningar? Diskussion, vad tycker kvällens gäster och vad tycker du? Desirée Cedering berättar hur det fungerar i praktiken.

Anmälan via epost till förbudsekreterare Britta Wendelius,
sekreterare@faravelsforbundet.com senast den 21/4 kl 12.00.

Länken skickas ut den 21/4 ca kl 15, till alla som har anmält sig. Har du anmält dig men inte fått länken, kontakta Britta redan på onsdag eftermiddag eller senast torsdag morgon.

Träffen är kostnadsfri, öppen för SFs medlemmar och hålls via Microsofts digitala konferenslösning Teams. För att delta behöver man en dator, surfplatta eller smart telefon. Man behöver inte ladda ladda ner något program om man använder dator, men vi rekommenderar att man ändå gör det för smidigare och bättre funktion. På telefon och platta använder man appen Teams som är gratis, ladda ner den i förväg.