Anna Bergström, redaktör för digitala kanaler och Fårpodden

Jag lever på ett småbruk i Bohuslän, längst in i en fjord, på ett berg, i en liten dal. Jobbar ungefär halvtid med gården och utöver det frilansar jag inom illustration, formgivning och kommunikation. Fokus för gården är självhushåll, att producera animaliska produkter och så mycket som möjligt av grönsaker själva. Jag är bättre på att sköta djur än att odla, så dieten följer kanske inte Livsmedelsverkets normer alla gånger.

Jag är idag lika förälskad i gotlandsfåret som när jag 2003 valde ut fyra tackor som blev starten på min lilla fårbesättning, och idag är de ungefär tre gånger så många. Jag har tidigare haft både mjölkfår och hushållskor som mjölkades, men just nu har jag semester från mjölkning, disk och mejerisysslor. De oceaner av tid som frigjorts ägnar jag i stor utsträckning åt att umgås med mina hundar. Hundar var mitt stora ungdomsintresse, som har återaktiverats efter nästan 30 år utan hund.

För Fåravelsförbundet jobbar jag med hemsidan, annan digital kommunikation och med Fårpodden. Mitt mål är att alla som ofta besöker hemsidan ska ha koll på vad som händer, både i fårvärlden och inom SF. Ni är alltid välkomna att höra av er till mig med synpunkter, tips och frågor som gäller hemsidan, sociala medier och veckobrevet! Jättetacksam om ni mailar hemsidan@faravelsforbundet.com om ni hittar trasiga länkar och liknande. Jag ingår också i teamet som jobbar med Elitlamm-support.

/Anna aka Annasisy

Sedan Anna Törnfält valdes in i styrelsen brukar jag kallas AnnaSisy i SF-sammanhang, Anna är Anna T och Annasisy är jag. Valpen heter Maite. Foto Anders Dahl