Kompetensbevis transport av får/getter

Nu finns det en ny distanskurs hos Studiefrämjandet som ger kompetensbevis för att transportera får och getter.

För att höja säkerheten och välbefinnandet vid transport av får och getter finns en förordning som i många fall kräver ett giltigt kompetensbevis för transport av får och getter.

Bestämmelserna gäller inom hela EU från och med januari 2008. Det finns mer information om detta på Jordbruksverkets hemsida www.sjv.se.

Studiefrämjandet har utbildningen och genomför examinationen som vid ett godkännande ger dig kompetensbevis för att transportera får och getter. Kursen är öppen för alla som är intresserade av att lära sig mer om säkerhet vid får- och gettransport vare sig du är yrkesutövande med lång erfarenhet eller om du har får och getter som hobby.

Kursen ges som en distanskurs med kontinuerlig start.

Distanskursens omfattning motsvarar 8 timmar och kursavgiften är 1750 kr.

Kursledare: Birgitta Arnesdotter, miljö- och hälsoinspektör och Heidi Andersson leg vet.

För mer information om kursen kontakta Ulla Laurin, Studiefrämjandet tel: 018-19 46 08 alt 0739-44 05 16 eller ulla.laurin@studieframjandet.se

Klicka här för att komma till kursinformation på Studiefrämjandets hemsida.