Om Får och Foder – dags för intressanta gårdsbesök!

Om Får och Foder innefattar en digital föreläsning som nu följs av stall/gårdsbesök under ledning av lammrådgivare Theo den Braver. Här är besöksgårdarna!
Du som deltagit på någon av de digitala föreläsningarna får en personligen inbjudan via mail till alla fjorton gårdsbesök. Stallvandring/Gårdsbesök ingår i kursavgiften och du är välkommen att delta på en eller flera gårdsbesök. En extra förmån är att du som deltagare kan bjuda med ”en vän” på gårdsbesöket. Mer om detta framgår i inbjudan.
Missa inte att följa med på intressanta och lärorika besök till utvalda gårdar, och nätverkande och erfarenhetsutbyte oss fårägare emellan.
Frågor eller funderingar, kontakta Britta. Om du inte fått inbjudan, eller känner någon som kan bjuda mied dig, men vill följa med på Gårdsbesök så kontaktar du Britta för mer information.
Anmälan via Gård & Djurhälsans kurssida.
Besöksgårdarna
Tis 7 juli Ulkeröds Gård, Hedekas
Fre 10 juli Gräsljunga Gård, Visseltofta
Tis 14 juli Kongagårdens B&B, Kågeröd
Tor 23 juli Gunnarshult, Myresjö
Fre 24 juli Linds Gård, Askersund
Tis 11 aug Hälla Gård, Liden
On 12 aug Elmer Stefansson, Ånäset
Tor 20 aug Graute Får och Lammgård, Tingstäde
Tor 27 aug Långaryds Lamm, Långaryd
Tis 8 sept Lindås Lamm, Karlstad
On 23 sept Långasjö Lamm, Långasjö
Må 5 okt Kärrbo Prästgård, Västerås
Ti 6 okt Onsängs gård, Ljusdal
On 7 okt Nyby Gård, Borlänge

Öppna kartan i eget fönster ››

Svenska Fåravelsförbundet och intresserade lokalföreningar i samarbete med lammrådgivare Theo den Braver från Gård & Djurhälsan har genomfört digitala föreläsningar, på temat ”Om Får och Foder”. Nu följs föreläsningarna upp med gårdsbesök och betesvandringar.
Projektet har varit möjligt att genomföra tack vare finansieringsstöd från Jordbruksverket och Europeiska jordbruksfonden för landsbygdsutveckling.

Foto Gudrun Haglund Eriksson