FINISSAGE I GÄVLE OCH HUDIKSVALL – WANJA DJANAIEFF MED VÄNNER

Välkommen till två inspirerande dagar i oktober när Hälsinglands museum och Gästrike-Hälsinge hemslöjdsförbund avslutar utställningen Wanja Djanaieff och hennes tjugotvå älsklingsfärger. Två dagar om lin respektive skinn, 1 oktober i Gävle, 2 oktober i Hudiksvall.

Vi kommer att möta textilkonstnären och inspiratören Wanja Djanaieff i samtal och föreläsningar. Det handlar om de projekt hon haft genom åren med lin och skinn, två hantverksmaterial som hon lärt känna i grunden.
Skinnerskan Eva Alfredsson och kostymföreståndare Åsa Ericsson, Folkteatern Gävleborg leder eftermiddagarnas workshops tillsammans med Wanja Djanaieff. Medverkar gör också länshems- löjdskonsulent Eva Carlborg och Hanna Bruce från Växbo lin, tidigare hemslöjdskonsulenten Karin Lundholm och Marie-Louise Blanksvärd-Andersson, ansvarig för ull- och skinnfrågor på Svenska fåravelsförbundet.

Hämta mer information och program