Välkommen till en digital medlemsträff om strategier för fårföretagare i en föränderlig värld

Våga vara optimist. Eller åtminstone realist.
Måndag 28 november 2022 kl. 19-21

Detta är den första av vinterns serie om tre medlemsträffar, som alla handlar om ekonomi. Vid den första träffen den 28 november blir det omvärldsanalys och strategier för fårföretag när kostnaderna är höga och insatsvarorna dyra, samtidigt som vi har hög efterfrågan på våra produkter och historiskt bra betalning.
VARMT VÄLKOMNA!

• Omvärldsfaktorer, hur ser kartan ut just nu? Carl von der Esch arbetar i LRFs strategiska krisgrupp och ger oss en bild av hur vår näring påverkas av det som skett före och efter invasionen i Ukraina.
  • Hur ser marknaden för konstgödsel ut framåt? Göran Larsson, Lantmännen berättar om gödselmarknaden, hur ser det ut framåt med möjligheterna att få tag i konstgödsel, prisläge och tillgång.
  • Hur ska vi resonera kring utfodring för våra olika djurkategorier? Theo den Braver från Gård & Djurhälsan berättar om strategier kring utfodring och gruppering beroende på vilken marknad man producerar för, vår, sommar, höst, rätt foder till rätt djurgrupp. Styr hull och tillväxt så styr du också lönsamheten. Hur påverkas mitt grovfoderpris och vilka priser på lammkött behöver jag för att nå ”brake-even”?

Medverkande
Theo den Braver
, Gård & Djurhälsan
Göran Larsson, Lantmännen
Carl von der Esch, LRF
Anna Törnfelt är vår modererator som kommer att lotsa oss igenom ett intressant program

Anmälan via epost till hemsidan@faravelsforbundet.com senast den 26 november.

Genom anmälan godkänner du att vi hanterar dina personuppgifter, läs vår information om GDPR.

Träffen är kostnadsfri, öppen för SFs medlemmar och hålls via Microsofts digitala konferenslösning Teams. För att delta behöver man en dator, surfplatta eller smart telefon. Man behöver inte ladda ladda ner något program om man använder dator, men vi rekommenderar att man ändå gör det för smidigare och bättre funktion. På telefon och platta använder man appen Teams. Både desktop-programmet och appen är gratis.

Foto Pixabay