Sprida kunskap om ull

forbundsnytt

Den första mars startade projektet som går under namnet ”Skinn- och Ullkunskap”.

Projekt drivs av Claudia Dillman och SF, och det finansieras av LRF Kött. Claudia och fotografen Stéphane Lombard kommer att stå för merparten av arbetet, detta med stöttning från förbundet.

Genom att spela in korta och instruktiva filmer som ska kunna läggas ut på sociala medier, samt djupdykningar i ämnet som kan användas vid föreläsningar, ska den kunskap som finns om ullen samlas. Filmerna kommer att vända sig till en bred publik, förutom fårbönder och ullförädlare även konsumenter och andra med intresse för ull.

Arbetet med att filma har redan startat, man passade på när branschen var samlad för Fårfest i Kil.

Läs UNTs stora artikel om Claudia och projektet här
Uppsala Nya Tidning: Ambassadör för fårens (sk)ull ››