Storbritanninen: Marknadsför rött kött som snabblagad mat i närbutiker

En rapport från AHDB visar att ett specialiserat produktsortiment av nöt- och lammkött kan hjälpa närbutiker att möta konsumenternas ökande efterfrågan.

Man anser att den typ av människor som handlar i närbutiker hellre kommer att köpa rött kött om sortimentet är mångsidigt och inbjudande och om detaljer som kan tillagas med minimal förberedelse erbjuds. Tre nöt- och lammprodukter har identifierats som användbara – tunna biffar, små stekar och gourmetburgare.

EBLEX Matt Southam säger:
– Att handla snabbt och bekvämt blir allt populärare hos dagens konsumenter. Folk handlar mindre mängder mat oftare, och de gör det i närbutiker. Vad vi velat göra är att bedöma dessa konsumenters behov och prioriteringar, och ta reda på vilka nöt- och lammdetaljer som bäst skulle kunna tillgodose deras krav.

EBLEX: Convenience store focus for EBLEX report ››