Titti Strömne blir ny Nöt och Lammansvarig i LRF Kött

Förbundsnytt

Det kommer att bli Titti Strömne som efterträder Erica Lindberg på tjänsten som Nöt och Lammansvarig i LRF Kött.

Titti är i botten husdjursagronom med stor erfarenhet av nöt- som lammköttsproduktion genom en bakgrund som nötköttsrådgivare inom Husdjursorganisationen och HS Konsult. De senaste 5 åren har hon också drivit ett eget konsultföretag som bedrivit rådgivning till lammproducenter och hon driver en gård med lammuppfödning.

Titti har som konsult jobbat både med SF och Elitlamm, så vi känner varandra ganska väl sedan tidigare. Hon har hjälpt oss med allt från kanslijobb till internationella kontakter.

Titti tillträder tjänsten den 12 maj och kommer att vara placerad på LRFs kontor i Stockholm.

Tack Erica!
Det finns inte ord som kan beskriva hur tacksamma vi är för det Erica har gjort för oss under drygt sex års tid. Det jobb Erica gjort för lamm- och nötköttsfrågorna inom LRF har varit högklassigt och mycket värdefullt för oss. Men framför allt har hon varit en ovärderlig tillgång för oss som adjungerad i SFs styrelse.

Välkommen Titti!
Med lika stor entusiasm vill vi hälsa Titti välkommen in i vår gemenskap. Det här kommer att bli jättebra!

SFs styrelse