Välkommen till en digital medlemsträff! TEMA: SMÅSKALIG FÖRÄDLING

Torsdag 18 mars kl 18.30-21

En medlemsträff där du inte bara kan lyssna på intressanta föreläsare utan också ställa frågor och vara en aktiv del av träffen. Kvällens moderator är Britta Wendelius.

• Tobias Karlsson, branschansvarig gårdsslakt och charkuteri om Eldrimners verksamhet och kommande kurser i slakt, chark och mejeri på fårsidan.
  • Margona Lundgren från Gårdscharken Fågelberget berättar om sin verksamhet, samarbetet med lokala fårbönder och prisbelönt chark.
  • Thomas Eriksson från Hälla gård om hur han får den bästa avsättningen på tackköttet och att sälja via REKO.
  • Christoffer Lindahl på Strömmens Gårdsmejeri om sin resa till att bli mjölkfårsbonde och att göra prisbelönta fårostar.
  • Per Nilsson från Profox om regler och fallgropar för den som ska starta slakteri, chark eller mejeri, och om att sälja produkter i gårdsbutik och via REKO.

Anmälan via epost till förbudsekreterare Britta Wendelius,
sekreterare@faravelsforbundet.com senast den 17/3 kl 12.00.

Länken skickas ut den 17/3 ca kl 15, till alla som har anmält sig.

Träffen är kostnadsfri, öppen för SFs medlemmar och hålls via Microsofts digitala konferenslösning Teams. För att delta behöver man en dator, surfplatta eller smart telefon. Man behöver inte ladda ladda ner något program om man använder dator, men vi rekommenderar att man ändå gör det för smidigare och bättre funktion. På telefon och platta använder man appen Teams som är gratis, ladda ner den i förväg.

Nästa medlemsträff

• Torsdag 22/4 kl 18.30–21 Tema: Semin