Tidningen Fårskötsel

52193 Falköping
Telefon 0708-53 18 29
Epost tidningen@faravelsforbundet.com

Vill du boka annonser i tidningen och på hemsidan kan du kontakta oss!

Provläs Fårskötsel

Fårskötsel nr 3 2022 finns som provnummer i digitalt format. Läs den här!

Aktuellt nummer

Fårskötsel nr 4 2024

• Stort reportage från Fåravelsförbundets stämma i Sundsvall. Ordförande Gudruns inledningstal. Nya stadgar för förbundet. Motioner i många riktningar. Högtidlig utdelning av priser till förtjänstfulla personer. Mycket intressant kunskap under Lammriksdagen. Trevlig samvaro och nätverkande.
  • Allt om den kommande seminsäsongen.
  • Allt om höstens riksbedömningar och baggauktioner.
  • Debatt om avelsvärden kontra riksbedömningar.
  • Hur ser lammproduktionen ut i Europa?
  • Kunskapsnav Animalieproduktion, nytt centrum för ökad kunskapsförmedling.
  • Vad kostar mitt vallfoder? Stor undersökning som går på djupet med produktionskostnader.
  • The Swedish Wool Initiative skalar upp och tar svensk ull till industriell nivå.
  • Följ med till Åland och läs känna Ålandsfåret. Stort bildreportage.
  • Rapport från Gotlands skinnmässa.
  • På studiebesök på Ravlunda skjutfält, en av Sveriges största fårbesättningar.
  • Hur fungerar det på slakteriet när man besiktigar och klassar lammen vid slakt?
  • Plus en massa annat kul!

Om tidningen Fårskötsel

Tidningen Fårskötsel är Sveriges enda tidning som bara handlar om får och lammproduktion. I den kan du läsa om allt som har med får att göra. Avel, ekonomi, byggnader, utfodring, betesskötsel, fårens hälsovård, näringsbevakning och allt som rör avsättningen av fårets produkter.

Fårskötsel är landets enda tidningsannonstorg som enbart riktar sig till fårägare. Du får massor av praktiska tips som gör vardagen lättare, förbättrar din ekonomi och ökar glädjen i att vara fårägare!

Fårskötsel utkommer med åtta nummer per år.

Du får den som medlem i Svenska Fåravelsförbundet.

Utgivningsplan för 2024

Nr | Manusstopp | Utkommer
15 januari2 februari
216 februari15 mars
328 mars26 april
417 maj14 juni
514 juni9 augusti
616 augusti13 september
727 september1 november
815 november13 december

Annonsera i Fårskötsel eller på hemsidan

Tidningen Fårskötsel är Sveriges enda tidning som bara handlar om får och lammproduktion. I den kan du läsa om allt som har med får att göra. Avel, ekonomi, byggnader, utfodring, betesskötsel, fårens hälsovård, näringsbevakning och allt som rör avsättningen av fårets produkter.

Tidningen utkommer med åtta nummer per år enligt utgivningsplanen ovan.

För företag som vill synas här på hemsidan finns bannerplatser i högerspalten. Kontakta Einar för mer information och för att boka plats.

Annonspriser
Prislista annonsering i Fårskötsel ››
Prislista annonsering på hemsidan ››

Välkommen med din annonsbokning!

Annonsförsäljning:
Einar de Wit tidningen@faravelsforbundet.com