Hoppas vi ses på Elmia!

Är ni där så kom och häng med oss en stund! Vi, rasföreningarna, fåren och kocken Sven-Erik Larsson, som ska tillaga och ta tillvara på en hel tacka, finns i hall C. Matlagning pågår, nu sprider sig dofterna!

Per-Arne Ytterbring kommer att prata får, lammproduktion och presentera de olika rasera två gånger varje dag. Jönköpings Fåravelsförening och förbundsstyrelsen hjälps åt med bemanning av vår monter.

Missa inte vår tävling

Missa inte vår tävling där man kan vinna foderrådgivning med Theo den Braver som är rådgivare hos Gård & Djurhälsan och en akutväska från Agria. Tack Gård & Djurhälsan och Agria för priserna! Agria har även sponsrat djurägarna med försäkring under mässa och transporter. Här finns hela programmet för Elmia Lantbruk.

Alla dessa rasföreningar kan ni träffa på Elmia

Föreningen Ryafåret, Föreningen Svenska Allmogefår, Föreningen Svenska Finullsfår, Gotlandsfårsföreningen, Svensk Texelförening, Svenska Suffolkföreningen, Svenska Dorperföreningen, Svenska Leicesterfårföreningen, Walliska Svartnosfårsföreningen

Patrik Jönsson, ordförande i Jönköpings Fåravelsförening, serverar frukosten. Nu kommer snart besökarna.