Lunchmöte med LRF Kött – Uppstart får- och lammhösten

5 september 2023 kl 12:00 – 13:00

LRF Kött bjuder tillsammans med Svenska Fåravelsförbundet och Lammproducenterna in till ett lunchmöte med rubriken ”Uppstart får- och lammhösten 2023”.

Plats: Digitalt via Teams
Arrangör: LRF Kött, Svenska Fåravelsförbundet och Lammproducenterna

Klicka här för att ansluta till mötet

• Inledning, Fredrik Sundblad, LRF Kött
  • Kommentar om läget och möjligheter/framåtblick Tomas Olsson, Lammproducenterna, samt Gudrun Haglund-Eriksson, Fåravelsförbundet
  • Förstudie – Svenskt Lamm, Erica Lindberg, verksamhetsledare Fåravelsförbundet
  • Frågor och diskussion

Hur är läget inom svensk lammköttsproduktion och vilka möjligheter finns det? Fåravelsförbundet och Lammproducenterna har beviljats ”branschpengar” för att komma vidare med utvecklingen av svensk får- och lammköttsproduktion.

Du som deltar kan ställa frågor i chatten som vi efterhand lyfter till föredragshållaren. Mötet spelas in och kan ses i efterhand.

LRF Kött har sedan hösten 2022 arrangerat lunchmöten för att så många som möjligt ska kunna vara med och lyssna och ställa frågor.

Vi vill arrangera fler lunchmöten för dig som medlem inom gris-, nöt- och lammproduktion. Om du har förslag på frågor eller ämnesområden som vi ska ta upp är du är välkommen att komma med önskemål till fredrik.sundblad@lrf.se eller jeanette.elander@lrf.se.

Vi hoppas att vi ses de kommande lunchmötena!
Hälsar Fredrik Sundblad och Jeanette Elander, LRF Kött

Möten som varit och kommande möten

Här finns länkar till möten som redan varit och här läggs länkar till kommande möten upp efterhand.

Fixa något gott och ät lunch med oss. Foto Pixabay